Selasa, September 01, 2009

Aku Nak Jadi Pelukis Cover Majalah Komik

Hehehehe....
lame xupdate.....
seperti y korg bc tajuknye.....
tu r impian aku.....
nak lukis komik tu-malas nk lukis byk2......
so lukis cover r bez.....tambh2 utk student y sntiasa bussy mcm aku nie.....
Tapi satu je mslh skunk.....eh!silap....beberapa masalah....
1. Kat majalah mana y boleh aku lukis cover?
2. Sape nak ambik aku lukis cover utk komik/majalh die?
3. Layak ke aku?
4. Nanti ade ke y minat dgn lukisan buruk aku tu?

haih.....pening2....sape2 buleh tulong?
plez......plez....
lagi pn aku amat perlukan duit.....hehehehhehehe

8 ulasan:

Karonizam Kasim berkata...

hahaha... gua pn pnye dilema yg sama gak macam lu bro... gua nk sgt lukis komik, tp lu pn tau la kan student life cmne... gua xde masa sgt... gua pn simpati gak dgn diri gua yg pelukan fulus skrg ni bro... so ape la resolusi utk prob kita skrg nih?

Azi$M@t_BaDU+ berkata...

hahahhaha......
ape kate kite wat komik gabungan....
mgkn ade chance kita nk dapat fulus....
kalu wat bdua xde r cbuk sgt...
xgtu?

Eldy Voon berkata...

nape x pergi interviu kerja graphic designer ? gaji besar ke pe ..

Karonizam Kasim berkata...

gua xde hal bro... lu ade skrip ke? tp kene plan bbetol la, ... nk buat komik indie ke @ nk anta kat mainstream pnye zine

Azi$M@t_BaDU+ berkata...

Kepada Eldy :

xkn xnk try bro....tp gua cume student bese je...kadang2 busy tu mlampau2...kadang2 free tahap gila2....lagi pn gua punye basic gua wase gua nie mcm bdk y baru taw isap susu botol je....


Kepada Abg Nizam :

ade tu ade r skit2....kite wat y indie dh r dulu....6 isu je cukup...1 isu 10ms je....kita wat komik pengembaraan+aksi+lawak....ok x?

Ki To berkata...

Thank kerna menjengok blog hamba yang tak seberapa tu..Heee.Hee....

Azi$M@t_BaDU+ berkata...

hahahahhaha....
ala....
tuan hamba punya punya blog lg mantap dr hamba punye "pondok" (blog)

Tanpa Nama berkata...

kalau anda semua berminat menulis atau melukis komik..anda boleh lah menghantar kertas cadangan atau pun contoh lukisan komik kepada writer@karnadya.com.my selamat mencuba!